donderdag 7 november 2013

Hoe duur was de suiker

Soms koop je een boek, die je al kent van titel en die je al jarenlang graag wil lezen.
Dan lees je in een krant, dat er een film van uit komt, dan zie je een trailer.
Maar van sommige verhalen, wil ik altijd eerst het boek gelezen hebben, 
voor ik de film wil zien. 
Toen ik dus bij Bram (een klein winkeltje met tweedehandsspulletjes),
tegen dit boek aan liep, was ik helemaal perplex, dat die maar 1 euro koste.
Normaal doe ik heel lang met een boek. Ik lees vaak in etappes of gun
mezelf er geen tijd voor. Nu verslond ik het boek binnen 4 dagen.
Wat kon ik me kwaad maken om de hoofdpersoon Sarith en wat leefde ik
mee met Mini Mini en Elza. 
De laatste hoofdstukken heb ik gelezen vanmorgen op mijn werk.
Mijn collega's zagen diverse emoties op mijn gezicht als ze langs de balie 
liepen en een enkeling maakte een opmerking.
Dit is echt zo'n boek, die je mee sleept naar een andere tijd:
het Suriname van de 18e eeuw.

Voor iedereen die het boek nog niet kent, het is echt een aanrader!!!


De film schijnt tegen te vallen, maar die moet ik dus nog gaan zien :-).

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...