maandag 14 december 2015

Meeting in de Wolkenfabriek

Gisteravond had ik een meeting in de Wolkenfabriek (de voormalige Suikerfabriek van de Suiker Unie). Ik had gekeken op google en ik dacht ik fiets door de van Heemskerckstraat, maar toen stuitte ik op een hek bij de spoorbaan, de voormalige ingang van de Suiker Unie. Om het spoor heen en ik strandde bij de Gamma. Daar de routeplanner op google aangezet, maar die gaf een weg aan, waar je niet kan fietsen. Ik kwam uit bij een Mac en daar tegenover een benzinepomp. Toch maar even bij de pomp gevraagd en die man begon al te lachen. Als hij toch eens een euro kreeg van een ieder die de weg kwam vragen, naar de Wolkenfabriek grin-emoticon. Een verstopt weggetje achter de pomp met 2 boogjes aan kerstverlichting moest ik hebben. Daarna over een tijdelijke ijzeren brug met als enige verlichting, de lampen van mijn fiets.
De Wolkenfabriek in het voormalig zeefgebouw van
de Suiker Unie. 

En dan sta je in de middle of nowhere in het donker. Nouja, fiets vast gemaakt aan die brug en gokken waar te lopen, voor ik kon zien, dat er een soort van weg lag. Op naar de rode trap waar het licht was.
Heh heh, een bord, die verteld waar het is, 
terwijl ik het al veel eerder nodig had hahaha.

En ohhh wat gênant, iedereen was er al en ik bleek een half uur te laat. Bij de garderobe had ik vernomen, dat ik naar de gele tafel moest. Een bekend gezicht van de vorige meeting in de watertoren kwam al naar me toe. "Ik heb je naast mij gepland" zei ze. :-)
Pastinaaksoep met appel

ile-emoticon Ik bleek net op tijd voor het voorgerecht. Pastinaaksoep met appel. Er werd een grote pan op tafel gezet en een schaaltje met een soort sausje die over je soep werd gedaan en er boven op een bevroren kervelblaadje. En lekkerrrrr!!!!!
We waren klaar met de soep, toen er nog 2 dames binnen kwamen, die dezelfde foute routes hadden gefietst als ik. We hebben er hartelijk om gelachen. Ze konden nog net een restje soep uit de pan eten.
Hoofdgerecht en vooral dat gepaneerde 
balletje was zaligggggg!!!

Tussen de gangen door waren er sprekers en een kort filmpje met uitleg. Het hoofdgerecht was een groentending met spruiten. Ik heb mezelf toegesproken, dat ik toch maar een spruit moest proberen, maar gruwel de gruwel, die was nog net zo goor als vroeger. Dus de spruiten verzamelde ik op één plek op mijn bord smile-emoticon. De rest was wel aardig, maar het lekkerste vonden we het gepaneerde balletje. Er zat o.a pompoen in. Het toetje was divers qua smaken.
Toetje
De terugweg was weer door het donker, maar nu wist ik beter de weg te vinden op het terrein naar mijn fiets. Op googlemaps zag ik dat ik iig langs het Hoendiep moest. Eenmaal daar, zag ik de A-kerk en fietste ik daarheen en vanaf daar wist ik de weg naar huis. Waar ik heen 1,5 uur over had gedaan, deed ik op de terugweg 20 tot 25 minuten over :-D. 
grin-emoticon.

Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...