donderdag 21 juli 2016

Wortelmouse

Wortelmousse

Laatst proefde ik van een collega wortelmousse. Ik vond het heel lekker en het is natuurlijk gezond. Laatst kreeg ik het recept die ik ietsjes aanpaste, omdat ik geen losse winterpenen kon nemen, maar wel een zak van 1 kilogram. In het recept hoort eigenlijk een uitgeperste gember, maar ik gebruik in de keuken altijd gemberpasta.

Benodigheden:

1 kilo winterpeen
flinke theelepel gemberpasta 
200 ml kokosmelk
2 tl kurkuma
2tl gemalen koriander
1 kleine/normale rode peper fijn gesneden 
4 eetlepels sesamzaad

Bereiding: 

Maak de winterpeen schoon en in grove stukken snijden. Kook de winterpeen en laat deze garen. Na het afgieten de kokosmelk en overige ingrediënten toevoegen. Ik heb de staafmixer gebruikt om de peen en de rest tot een mousse te pureren. Nog even op het vuur warm maken.

De Wortelmousse is zowel koud als warm lekker. Als salade, broodbeleg of op komkommer (zie onderste foto)

Het blijft 5dgn goed in de koelkast.

Komkommer met wortelmousse




Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...