donderdag 21 september 2017

havermout/banaanpannenkoekjes

Vandaag hadden we een einde-van-de-zomer-feestje op de BSO en aan de ouders was gevraagd om tapas te maken en de BSO zou paella maken. Ik kan maar één soort tapas maken. Dus ik besloot om Albondigas te maken.
Vroeger was ik altijd heeeeeeel onzeker als ik wat ging koken voor een groep bijvoorbeeld. Anderen mensen zijn veeeeeeeel beter in de keuken, dan ik. Toen ik na zo'n twee uurtjes mijn schaal pakte om naar huis te gaan sprak een moeder mij aan en nog een moeder. Zij vroegen om het recept. Wat onwijs leuk, dat meerderen het zo lekker hebben gevonden. En super handig dat ik dit recept al jaren online heb staan en dus zo de link kon geven 😊. Het raakte me echt, dit mooie compliment.

Eenmaal thuis bedacht ik me, dat ik tegenwoordig wel vaker dingen maak waar mensen blij van worden. Voor lunches op mijn werk maak ik weleens havermout/banaanpannenkoekjes. Ik heb ook weleens groot succes met mijn perencake. En eerlijkheid gebied, dat ik beide recepten van een collega heb (twee verschillende collega's). De havermout/banaanpannenkoekjes maak ik vooral als mijn bananen (of als ik er nog maar 1 heb) overrijp zijn en ze niet meer lekker zijn om gewoon zo te eten. Tevens is het super handig om bij me te hebben op bepaalde dagen in een klein bakje. Ze vullen goed en een paar is ook gewoon lekker als snack of zo. En als ik van plan ben om het te maken, dan zorg ik dat ik 2 dagen eerder een rijpe banaan koop, die nog wat door kan rijpen.

Genoeg geblabla 😏... het recept:


Benodigdheden: 

1 overrijpe banaan
1 ei
6 eetlepels havermout
1 tl kaneel
zonnebloemolie

Bereiding: 

De banaan goed prakken. Als die genoeg geprakt is, 1 ei toevoegen en door elkaar husselen. Dan de havermout toevoegen en goed door elkaar husselen en daarna de kaneel. Een klein beetje zonnebloemolie in de koekenpan verwarmen en met een eetlepel het beslag in de pan doen. En dat meerdere malen doen, tot er geen ruimte meer is om nog een mini pannenkoekje toe te voegen. De kleine pannenkoekjes omdraaien wanneer je dit nodig lijkt en de andere kant ook gaar bakken. Ik zelf doe het op middelmatig vuur. Daarna op een bord laten afkoelen.

Ze zijn zowel koud als warm lekker. Als ik ze serveer bij een lunch waar van alles op tafel staat, dan serveer ik ze koud en dan zet ik voor de liefhebbers er wel poedersuiker bij. Zelf eet ik ze zonder poedersuiker.


Geen opmerkingen:

Popeye & Frank "Rocky" Fiegel

Popeye, Museum aan de A Wist jij dat 𝗣𝗼𝗽𝗲𝘆𝗲 gebasseerd is op een echt persoon?  Klik op Foto voor Youtube video van 2½ minuut Frank &q...